Fotografie jídla - soutěž centra Foto Škoda

1. července 2014 v 13:17 | toffo |  Soutěž
To, že nepublikuji v současné době vlastní autorské články, neznamená, že se nebavím vařením, focením a experimentováním, že ve stravovací činnosti nezažívám vzrušení, ale bohužel i nudu i nechuť. Proto vás, zbývající věrné čtenáře, alespoň upozorním na právě probíhající soutěž centra foto Škoda:



Pošlete vlastní autorskou fotografii jídla, nechte si i ohodnotit odborníky a můžete vyhrát:
1. místo - Digitální zrcadlovka Canon EOS 700D + EF-S 18-55 IS
2. místo - Multifunkční tiskárna Canon PIXMA
3. místo - Poukázka na kurz Food Fotografie v Centrum FotoŠkoda
4. - 10. místo: Poukázka na FotoSlužby Centra FotoŠkoda v hodnotě 500 Kč.

Soutěž probíhá 18. 6. 2014 do 31. 8. 2014.

"Jídlo působí nejen svým tvarem, ale také barevností, strukturou a celkovým uspořádáním na talíři. Fotograf jídla vždy spolupracuje s foodstylistou, který umí správně a působivě pokrm naaranžovat. Při fotografování jídel ve špičkových restauracích jsem se přesvědčil o tom, že mnoho našich výtečných šéfkuchařů své výtvory velice působivě a zajímavě naaranžuje.
V nesmírně široké škále pokrmů a surovin jsou zastoupeny i méně fotogenické druhy. Fotograf má za úkol vyfotografovat všechna jídla tak, aby na naše smysly působily pozitivně, hezky a snímky byly technicky dokonalé.
Máme dvě základní možnosti jakým způsobem při fooodfotografii pracovat se světlem. Jsou zastánci fotografie v denním světle a na druhé straně tvůrci využívající světlo umělé. Denní světlo, např. u velikého okna je vždy nějak limitováno. Jinou intenzitu má ráno, jinou v pravé poledne. Zrovna tak se mění i jeho barevná teplota, která je pro správnou interpretaci barev velice důležitá. Umělé světlo v ateliéru či interiéru restaurace mohou ve všech parametrech ovlivňovat podle svých požadavků. Hlavním požadavkem je to, aby vyzařovaná teplota světelných zdrojů neovlivnila tvar a kvalitu fotografovaného pokrmu. Pro základní nasvícení jídla používáme ve většině případů hlavní zdroj světla k vysvícení celé scény a druhý, vedlejší zdroj ke zdůraznění plasticity, struktury. K tomu jsou ještě nezbytné různě velké odrazné plochy, destičky a zrcátka.
Současný, moderní trend fotografie jídla preferuje více detailní záběry, pohledy na strukturu a kvalitu zpracování pokrmu, ovšem celkové záběry a vytvoření určitého zátiší s jídlem je také často využíváno.
Abychom zobrazením pokrmu působili na oko diváka, je důležitý úhel pod jakým fotografii zhotovíme. Nejlépe působí takový pohled, jako když se osoba sedící u stolu na jídlo dívá. Tedy přibližně úhel 30 stupňů.
Nejméně fotogenické a pro fotografa velice problematické jsou polévky a téměř všechny druhy omáček. Taková česká klasika, svíčková se šesti je pro fotografa veliký problém.
Plný talíř barevné tekutiny vždy vypadá nevzhledně. Různé přidané s daným jídlem související doplňky, ozdobení samotné polévky a netradiční servírování vždy fotografii vylepší. Polévková kořenová zelenina - mrkev, petržel, celer a pod. vařením vždy ztrácí barvu a po nakrájení nejsou ať malé krychličky, tak úzké nudličky dokonalé, nedrží pevné hrany. Dejte do polévky zeleninu syrovou a budete spokojeni.

Text přebrán z www.fotoaparat.cz."


Já jsem v poslední době bohužel propadla rychlému sdílení po FB a Instagramu. Tak příště - někdy - nashledanou:













 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Komentáře

1 Květuš Květuš | Web | 26. července 2014 v 14:04 | Reagovat

Při většině fotek se doslova sbíhají sliny. Ale taky bohužel musím říct, že jsou špatně osvětlené a špatně zaostřené. škoda, no.  Když vidím ten kousek toho lososa, začíná mi kručet v břiše...

2 Madla Madla | E-mail | Web | 27. července 2014 v 20:24 | Reagovat

Já bych se rozhodně měla ohledně foodfotografie hodně co učit, ale soutěž je to lákavá. Jinak já jsem tvému blogu věrná stále a těším se na každý nový, i když třeba nekulinární, příspěvek. Ať ti to šlape všude, nejen v kuchyni :-)

3 toffo toffo | 28. července 2014 v 6:52 | Reagovat

[1]: Máte velkou pravdu. Co jsem dostala chytrý telefon, fotím jen s ním a propadla jsem okamžitému sdílení (FB, Instagram)a okamžité reakci. Tím trpí nejen moje fotky, ale i můj blog. Mám určité zlozvykonávyky naučené při fotografování automatickým malým červeným, hlavně focení z malé vzdálenosti, proto asi mám rozostřené fotky z mobilu.

4 toffo toffo | 28. července 2014 v 6:53 | Reagovat

[2]: Díky Madlo. Nějak to flákám, mrzí mě to, ale jsem nějaká zrychlená. Měla bych to trochu ukotvit.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama