Červenec 2014

Fotografie jídla - soutěž centra Foto Škoda

1. července 2014 v 13:17 | toffo |  Soutěž
To, že nepublikuji v současné době vlastní autorské články, neznamená, že se nebavím vařením, focením a experimentováním, že ve stravovací činnosti nezažívám vzrušení, ale bohužel i nudu i nechuť. Proto vás, zbývající věrné čtenáře, alespoň upozorním na právě probíhající soutěž centra foto Škoda:



Pošlete vlastní autorskou fotografii jídla, nechte si i ohodnotit odborníky a můžete vyhrát:
1. místo - Digitální zrcadlovka Canon EOS 700D + EF-S 18-55 IS
2. místo - Multifunkční tiskárna Canon PIXMA
3. místo - Poukázka na kurz Food Fotografie v Centrum FotoŠkoda
4. - 10. místo: Poukázka na FotoSlužby Centra FotoŠkoda v hodnotě 500 Kč.

Soutěž probíhá 18. 6. 2014 do 31. 8. 2014.

"Jídlo působí nejen svým tvarem, ale také barevností, strukturou a celkovým uspořádáním na talíři. Fotograf jídla vždy spolupracuje s foodstylistou, který umí správně a působivě pokrm naaranžovat. Při fotografování jídel ve špičkových restauracích jsem se přesvědčil o tom, že mnoho našich výtečných šéfkuchařů své výtvory velice působivě a zajímavě naaranžuje.
V nesmírně široké škále pokrmů a surovin jsou zastoupeny i méně fotogenické druhy. Fotograf má za úkol vyfotografovat všechna jídla tak, aby na naše smysly působily pozitivně, hezky a snímky byly technicky dokonalé.
Máme dvě základní možnosti jakým způsobem při fooodfotografii pracovat se světlem. Jsou zastánci fotografie v denním světle a na druhé straně tvůrci využívající světlo umělé. Denní světlo, např. u velikého okna je vždy nějak limitováno. Jinou intenzitu má ráno, jinou v pravé poledne. Zrovna tak se mění i jeho barevná teplota, která je pro správnou interpretaci barev velice důležitá. Umělé světlo v ateliéru či interiéru restaurace mohou ve všech parametrech ovlivňovat podle svých požadavků. Hlavním požadavkem je to, aby vyzařovaná teplota světelných zdrojů neovlivnila tvar a kvalitu fotografovaného pokrmu. Pro základní nasvícení jídla používáme ve většině případů hlavní zdroj světla k vysvícení celé scény a druhý, vedlejší zdroj ke zdůraznění plasticity, struktury. K tomu jsou ještě nezbytné různě velké odrazné plochy, destičky a zrcátka.
Současný, moderní trend fotografie jídla preferuje více detailní záběry, pohledy na strukturu a kvalitu zpracování pokrmu, ovšem celkové záběry a vytvoření určitého zátiší s jídlem je také často využíváno.
Abychom zobrazením pokrmu působili na oko diváka, je důležitý úhel pod jakým fotografii zhotovíme. Nejlépe působí takový pohled, jako když se osoba sedící u stolu na jídlo dívá. Tedy přibližně úhel 30 stupňů.
Nejméně fotogenické a pro fotografa velice problematické jsou polévky a téměř všechny druhy omáček. Taková česká klasika, svíčková se šesti je pro fotografa veliký problém.
Plný talíř barevné tekutiny vždy vypadá nevzhledně. Různé přidané s daným jídlem související doplňky, ozdobení samotné polévky a netradiční servírování vždy fotografii vylepší. Polévková kořenová zelenina - mrkev, petržel, celer a pod. vařením vždy ztrácí barvu a po nakrájení nejsou ať malé krychličky, tak úzké nudličky dokonalé, nedrží pevné hrany. Dejte do polévky zeleninu syrovou a budete spokojeni.

Text přebrán z www.fotoaparat.cz."


Já jsem v poslední době bohužel propadla rychlému sdílení po FB a Instagramu. Tak příště - někdy - nashledanou: